معرفی API و کاربرد آن

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

معرفی API و کاربرد آن

(معرفی API و کاربرد آن) با توجه به اینکه نرم افزارها در همه روندهای کسب و کار دنیای امروز، حضور مهم و تاثیر گذاری دارند، روش هایی که سازمانها، شرکت ها، و مشتریان با این نرم افزارها با هم ارتباط برقرار می کنند جزو مزیت های رقابتی مهم آن سازمان یا شرکت به نسبت رقبایش در بازار محسوب می شود.

رابط کاربردی برنامه نویسی یا همان API، که این ارتباطات را ایجاد می کند، ابزار مهمی است برای رشد نوآوری درون سازمانی، دسترسی به مشتریان بیشتر، توسعه محصولات و ایجاد اکوسیستم های همکاری چالاک و پویا .

در نتیجه‌ی وجود چنین اکوسیستم هایی، فرصت های تجاری پرسود برای سازمان ها و شرکت ها، و همچنین در حوزه های تجاری آن ها تجلی پیدا کرده اند و این، پدیده ای جدید و مهم به نام اقتصاد API را بوجود آورده است.

در کمتر از 10 سال، API ها از یک موضوع خیلی تخصصی و پیچیده تبدیل شدند به چسب الکترونیکی کسب و کارها، که توسعه دهندگان نرم افزارها را قادر میسازند برنامه ها و نرم افزارهای جدید تولید کنند و اغلب کسب و کارهای جدیدی بر اساس آن ها ایجاد کنند. بازار کسب و کار به توسعه دهنده (Business to Developers – B2D) به سرعت به یکی از پرشتاب ترین فرصت های در حال رشد در پردازش ابری تبدیل شده است.

این اقتصاد، در کشورهای پیشرفته خیلی وقت است که شکل گرفته است اما در ایران، هنوز یک نوزاد است.

یک تعریف ساده برای API:
API را می توان به قراردادی تشبیه کرد که دو نرم افزار را قادر می سازد بر اساس آن با هم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات رد و بدل کنند.
در طی چند سال اخیر، این رابط های کاربردی، به کانال های حیاتی برای راه اندازی کسب وکارهای جدید تبدیل شده اند. کارآفرینانی که روش های توسعه محصولات موجود، برقراری ارتباط بهتر میان آن ها و ایجاد ارزش های جدید از آن طریق را یاد گرفته اند، توانسته اند در رشدِ این اکوسیستم نقش به سزایی را ایفا کنند.

در دنیای امروز، داشتن و ارائه یک API قوی چیزی بیشتر از یک ژست تخصصی است. یک API قوی و موثر، یک مزیت مهم رقابتی برای شما به حساب می آید

 

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *