در مقاله قبل در مورد آشنایی با وب سرویس ادتو توضیح دادیم در این مقاله در مورد وب سرویس ادتو توضیح میدهیم.
تبلیغات تعاملی
ادتو روشی جدید و تعاملی برای ارایه تبلیغات به صورت آنلاین هست، در این روش برندها یک تصویر به همراه شعار مورد نظرشون رو نمایش میدهند و کاربر با تایپ شعار مد نظر میتونه به مرحله بعد بره(وب سرویس ادتو).
منظور از شعار میتونه هرچیزی باشه، مثلا نام برند، نام محصول و یا هرچیز دیگهای! از این به بعد تبلیغات شما در فضای مجازی فقط دیده یا کلیک نمیشه بلکه توسط کاربران واقعی تایپ میشه! این یعنی اثرگذاری خیـــــــــلی خیـــــــــلی بیشتر، چون هرچیزی رو که بنویسیم رو بهتر به خاطر میسپریم بنابراین این مدل تبلیغات از میزان اثرگذاری بیشتری نسبت به باقیه روشهای تبلیغاتی آنلاین برخوردار هست.
این تبلیغات در مکانی که تصاویر امنیتی (کپچا) قرار گرفته نمایش داده میشه .
بیشترین اثرگذاری در ذهن مخاطب
اگر بخوایم یه مقایسه ساده داشته باشیم بین اثرگذاری تبلیغات کلیکی و روش تبلیغاتی تایپی، طبق تحقیقاتی که comScore انجام داده میزان به خاطر آوردن نام برند (Brand Recall) در تبلیغات کلیکی فقط 16% هست؛ یعنی از هر 100 نفری که روی تبلیغات شما کلیک میکنند فقط 16 نفر از اونها بعدش نام برند رو به خاطر میارند این در صورتیه که در تبلیغات تایپی این عدد 67% هست که البته چیز دور از ذهنی نیست چونکه کاربران دیگه فقط روی بنر برند مورد نظر کلیک نمیکنند بلکه اسم برند رو تایپش میکنند. این روش به طور متوسط تا 10 برابر بیشتر در Brand Lift موثر هست.
همچنین بر خلاف تبلیغات کلیکی، خبری از Banner Blindness نیست و کاربران واقعی پیام تبلیغاتی شما رو میبینند و تایپش میکنند. طبق آمار 86% از کاربران دچار Banner Blindness هستند و اصلا تبلیغات بنری رو نمیبینند.
شما فقط در صورتیکه پیام مورد نظرتون به درستی توسط کاربر تایپ بشه هزینه پرداخت میکنید و نه در ازای تعداد نمایش.
میتونید مشخص کنید تا تبلیغات شما فقط برای کاربران از استان مورد نظرتون نمایش داده بشه (Targeting).
با استفاده از پنل کاربری میتونید گزارشات کامل دریافت کنید.
ایمن
تصاویر امنیتی استاندارد بر معوج ساختن متون گرافیکی که توسط روبات خوانده نمیشوند ولی خواندن آنها برای انسان راحت است، تکیه میکنند. اما هماکنون این تصاویر امنیتی به منظور خوانده نشدن توسط روباتها به حدی معوج و سخت هستند که خواندنشان برای انسانها نیز سخت شده است. ” اَدِتو” بر اساس تکنیکهای نوآورانه به منظور محافظت در برابر روباتها و OCRها (نرمافزارهایی برای شناسایی و تبدیل نوشتهها در تصاویر به متن) و همچنین خوانا بودن برای فارسی زبانان، اقدام به استفاده از تصاویر امنیتی تبلیغاتی فارسی کرده است که علاوه بر ایمن بودن، در برنامههای کاربردی درآمدزایی میکند و همچنین یک مدل تبلیغاتی جدید و موثر را به تبلیغدهندگان معرفی میکند.
کسب درآمد
وبسایتها برای جلوگیری از برخی حملات مجبور به استفاده از تصاویر امنیتی هستند. با استفاده از خدمات ما این وبسایتها میتوانند علاوه بر حفظ امنیت وبسایت خود، نسبت به درآمدزایی نیز اقدام کنند. طبق تحقیقات انجام گرفته حل شدن هر تصویر امنیتی بطور میانگین 14 ثانیه از کاربران زمان صرف میکند. حال این زمان بجای تلف شدن میتواند برای هر وبسایت درآمدزایی نیز داشته باشد.
راحتی کاربران
تبلیغات ” اَدِتو ” فارسی میباشد و برای فارسی زبانها کاملاً خوانا است. طبق مطالعات دانشکده کسب و کار وارتُن در دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا این مدل تبلیغات (تبلیغات در تصاویر امنیتی) برخلاف دیگر مدلهای تبلیغات آنلاین که برای کاربران مزاحمت ایجاد میکند، هیچ مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمیکند و کاربران احساس منفی به این مدل تبلیغات ندارند. در مقایسه تصاویر امنیتی معمولی با تصاویر امنیتی تبلیغاتی، تصاویر امنیتی تبلیغاتی برای 90% کاربران جذابتر به نظر میآید.
در این مطلب در مورد وب سرویس ادتو توضیح دادیم در مطلب بعد در مورد مستندات استفاده از REST API در ادتو توضیح خواهیم داد