API Monitoring چیست
در این مطلب میخواهیم در مورد نمونههایی از API Monitoring توضیح دهیم
اغلب تسترهای نرمافزار نگران این موضوع هستند که وبسایتها و اپلیکیشنهای Mission-Critical در دسترس باقی بمانند و و تحت ترافیک سنگین همچنان کار کنند، و علاوه بر این به نام تجاری و نه کسب درآمدشان خللی وارد نشود. ما در این زمینه حجم زیادی از بررسیهای موشکافانه را مشاهده میکنیم بویژه در دورههایی که ترافیک سنگین است مانند فصول تعطیلات.
در حالی که نظارت بر بارگذاری صفحه و زمانهای پاسخ و زیرساخت اینترنت که از وبسایتهای مدرن و وب اپلیکیشنها پشتیبانی میکنند حیاتیست، اما بسیاری از اینها، مخصوصا در فضای تجارت الکترونیک، وابستگی شدیدی به APIها دارند، که اولین تعاملات خریداران را تحت تاثیر قرار میدهد. این موارد میتوانند شامل این APIها باشند: جستجو در سایت، ادغام کاتالوگ محصول، شخصیسازی، و موتورهای مقایسه قیمت و توصیهها.
ورود اطلاعات کارت اعتباری و انتخاب حمل و نقل کالا همچنان نیاز به فراخوانی بیشتر API دارد. آیا میخواهید پس از اتمام یک معامله، خرید خود را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید؟ در این حالت دوباره APIها کپی میشوند. خرابی یا کاهش سرعت در هر کجا در طول این زنجیره میتواند تجربه مشتری شما را خراب کرده و برای شما هزینهبر باشد. این APIها باید به طور منظم به عنوان بخشی از استراتژی نظارتی سایت E-Commerce شما تحت تست و نظارت قرار گیرند.
API Monitoring در موبایل اپلیکیشنها که به APIها برای تحویل و مصرف داده وابسته هستند نیز بسیار مهم است. بدون APIها، موبایل اپلیکیشنها چیزی بیش از یک رابط لمسی نرم و لطیف نیستند، که در واقع قادر به انجام هیچ کاری نیستند و عایدی خاصی تولید نمیکنند. از آنجایی که بسیاری از کاربران برنامه موبایل به منظور کسب اطلاعات مربوط به خریدهای آتی از فروشگاه(به صورت آنلاین یا حضوری) در حال مرور(Brows) محصولات روی برنامه هستند، Performance ضعیف API در برنامه میتواند هزینههای زیادی را چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین برای کسب و کار آینده سازمان در برداشته باشد.