APIها سریع‌تر، ارزان‌تر و هوشمندتر

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

فواید استفاده از API

در این مطلب در مورد مطلب APIها سریع‌تر، ارزان‌تر و هوشمندتر توضیح خواهیم داد.

سازندگان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری دریافته‌اند که بیشتر کارایی و عملکردهایی که آن‌ها برای ساختن یک اپلیکیشن به آن نیاز دارند، از نظر بسیاری از شرکت‌های دیگر زائد و اضافی است. آن‌ها یاد گرفته‌اند که منابع ارزشمند خود را به اختراع مجدد چرخ اختصاص ندهند بلکه در عوض به API های موجود در پلتفرم‌های بزرگ‌تر مانند آمازون و حتی سازندگان تخصصی‌تر متوسل شوند. ما هنوز در اول راه حرکت به سوی API های طرف سوم هستیم ولی تعدادی از مصادیق و نمونه‌های نویدبخش در این حوزه نشان می‌دهد که چگونه سازندگان می‌توانند در حوزه پرداخت به شرکت‌هایی چون «استرایپ» (Stripe) و پلاید (Plaid)، برای خدمات تلفنی به «توئیلیو» (Twilio)، برای داده‌های موقعیت محور به «فکچوال» (Factual) و برای جستجوی سایت به شرکتی چون «آگولیا» روی بیاورند.

در واقع این حوزه در حال شکوفایی است. آخرین اخبار حاکی از آن است که وب‌سایت «پروگرمبل وب» (ProgrammableWeb) امکان دسترسی به حدود ۱۵ هزار API را فراهم آورده است. این در حالی است که هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود. سازندگان (اپلیکیشن) می‌توانند در خصوص پروژه‌های نرم‌افزاری خود با این API ها وارد تعامل شده و سریع‌تر از آنی که خود قادر به انجام آن بودند، محصولات و خدمات خود را روانه بازار کنند. در شرایطی که ورود سریع‌تر به بازار با هزینه‌های پایین‌تر یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، این همکاری مزیت مهم‌تر دیگری را نیز دربر دارد: شرکت‌هایی که بر روی قابلیت و توانمندی‌های اصلی خود متمرکز می‌شوند، خدمات و محصولاتی متمایز و منحصربه‌فرد ارائه می‌کنند. این فضای تعاملی توسعه نرم‌افزاری از مزایای عالی دیگری نیز برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

یکی دیگر از این مزیت‌ها این است که API های طرف سوم اغلب عملکرد بهتری دارند. علاوه بر این، API های طرف سوم نسبت به API هایی که به‌صورت داخلی ساخته می‌شوند، از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردارند. شرکت‌ها اغلب میزان کارایی و سودمندی API های طرف سوم را دست‌کم می‌گیرند؛ و نهایتاً این‌که سازندگان API طرف سوم از دسترسی بیشتری به داده‌های بزرگ‌تر که تأثیراتی شبکه‌ای ایجاد می‌کنند، برخوردارند. این تأثیرات شبکه‌ای می‌توانند خود را در هر چیزی از قیمت‌گذاری بهتر گرفته تا بهره‌گیری از SLA های برتر نشان دهد. به‌عنوان‌مثال، شرکت «منلو» (Menlo)، تحلیل کلاه‌برداری را به‌عنوان یک API ارائه می‌دهد. آن‌ها تراکنش‌های خرده‌فروشی در صدها شرکت را گردآوری کرده که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وسعت نشانه‌های تقلب و کلاه‌برداری را بهتر از هر مشتری انفرادی درک کرده و تشخیص دهند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *