IP Geolocation API برای یافتن آدرس آیپی کاربران
در این مقاله در مورد وب سرویس یافتن آدرس آیپی کاربران صحبت خواهیم کرد.
IP Geolocation API یک ایپیآی رایگان است که تحت مجوز MIT به صورت اپنسورس منتشر شده و با استفاده از آن به سادگی میتوان بر اساس آیپی کاربر، موقعیت جغرافیایی وی را به دست آورد.
GET https://api.ipgeolocationapi.com/geolocate/IP_ADDRESS HTTP/1.1
در واقع، پس از به دست آوردن آدرس آیپی کاربر با استفاده از فانکشنهایی که در زبانهای برنامهنویسی مختلف گنجانده شده و جایگزین کردن آن با IP_ADDRESS، به سادگی میتوان ریکوئستی از جنس GET ارسال کرده و ریسپانسی با فرمت جیسون را دریافت نمود.
لازم به یادآوری است که هم IPv4 و IPv6 توسط این سرویس پشتیبانی میشود که جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تفاوتهای این نسخه، میتوانید به مقالهٔ درآمدی بر تفاوتهای مابین IPv4 و IPv6 مراجعه نمایید. به عنوان یک مثال عینی از جیسونی که این ایپیآی در اختیارمان میگذارد نیز خواهیم داشت:
{
“continent”: “Europe”,
“address_format”: “{{recipient}}\n{{street}}\n{{postalcode}} {{city}}\n{{country}}”,
“alpha2”: “DE”,
“alpha3”: “DEU”,
“country_code”: “49”,
“international_prefix”: “00”,
“ioc”: “GER”,
“gec”: “GM”,
“name”: “Germany”,
“national_destination_code_lengths”: [
2,
3,
4,
5
],
“national_number_lengths”: [
6,
7,
8,
9,
10,
11
],
“national_prefix”: “0”,
“number”: “276”,
“region”: “Europe”,
“subregion”: “Western Europe”,
“world_region”: “EMEA”,
“un_locode”: “DE”,
“nationality”: “German”,
“eu_member”: true,
“eea_member”: true,
“vat_rates”: {
“standard”: 19,
“reduced”: [
7
],
“super_reduced”: null,
“parking”: null
},
“postal_code”: true,
“unofficial_names”: [
“Germany”,
“Deutschland”,
“Allemagne”,
“Alemania”,
“ドイツ”,
“Duitsland”
],
“languages_official”: [
“de”
],
“languages_spoken”: [
“de”
],
“geo”: {
“latitude”: 51.165691,
“latitude_dec”: “51.20246505737305”,
“longitude”: 10.451526,
“longitude_dec”: “10.382203102111816”,
“max_latitude”: 55.0815,
“max_longitude”: 15.0418962,
“min_latitude”: 47.2701115,
“min_longitude”: 5.8663425,
“bounds”: {
“northeast”: {
“lat”: 55.0815,
“lng”: 15.0418962
},
“southwest”: {
“lat”: 47.2701115,
“lng”: 5.8663425
}
}
},
“currency_code”: “EUR”,
“start_of_week”: “monday”
}
در پاسخ به این پرسش که «یافتن آیپی کاربران چه فوایدی دارا است؟» میتوان گفت که با استفاده از موقعیت جغرافیایی کاربران میتوان نرخ تبدیل را افزایش داد، تحلیل بهتری از رفتار کاربران داشت و محتوای مرتبطتری در معرض دید ایشان قرار داد و در نهایت تجربهٔ کاربری بهتری برای ایشان رقم زد.