دلیل انتشار API ها

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

چرا یک شرکت یا کسب و کار API خود را منتشر میکند؟

در این مطلب قصد داریم در مورد دلیل انتشار API ها و مزیت این کار را مورد بررسی قرار دهیم.

در مطالب قبل  متوجه شدیم که API چیست و چه کاربردی دارد. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا اصلا شرکت ها اقدام به ارائه‌ی API های خود میکنند؟ انجام اینکار چه سودی برای آن‌ها دارد؟ چه منفعتی از ارائه‌ی API خود میبرند؟ سوال بسیار خوبی است و میخواهیم بدانیم که سود شرکت ها در ارائه API چیست خود چیست. شرکت ها به ۲ صورت کلی از ارائه‌ی API خود سود میبرند.

سود اول: از سرویس آن‌ها استفاده میشود
نکته‌ی اول در خصوص شرکت هایی که API میدهند این است که از سرویس آن‌ها اضافه میشود و به تعداد کاربران آن‌ها افزوده میشود. این مورد برای بسیاری از شرکت هایی که API ارائه میدهند یک امتیاز بسیار بزرگ است. برای مثال اگر شما روی سایت‌تان امکان ورود با گوگل یا فیسبوک را داشته باشید، باعث میشود که بصورت ناخودآگاه کاربران اقدام به استفاده از اکانت های خود در این دو سایت شوند و این برای این سایت ها یک سود بزرگ به حساب می‌آید.

سود دوم: API ها همیشه رایگان نیستند!
نکته‌ای که در خصوص API ها وجود دارد این است که آن‌ها همیشه رایگان نیستند. در بسیاری از سرویس هایی که API ارائه میدهند، فقط تا یک حد خاصی رایگان است. برای مثال بسیاری از سرویس ها به شما میگویند که فقط تا ۱۰۰ درخواست (Request) به API ما در ماه رایگان است و اگر میخواهید بیش از این مقدار درخواست هایی به API آن‌ها ارسال کنید،‌ باید بصورت ماهیانه مبلغی را پرداخت کنید. البته API هایی هم وجود دارد که همیشه و در هر حالتی رایگان هستند. اما معمولا سایت ها و سرویس های بزرگ API خود را بصورت کاملا رایگان ارائه نمیدهند و از یک جایی به بعد از شما درخواست هزینه‌هایی را دارند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *