مقدمه راهنما API درگاه پرداخت نکس پی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

معرفی وب سرویس درگاه پرداخت نکس پی 

در این مقاله در نظر داریمم در مورد مقدمه راهنما API درگاه پرداخت نکس پی توضیح دهیم.

مقدمه

درگاه پرداخت نکست پی ، بستری برای انجام پرداخت های اینترنتی است. با استفاده از سرویس های متنوع نکست

پی ، شما می توانید برای مشتریان خود ، دوستان خود و یا هر شخصی که الزم است به شما پول پرداخت کند ، امکان

پرداخت )) اینترنتی (( را به روش های متنوع فراهم کنید .

مزایای سیستم پرداخت نکست پی :

  • سوییچر هوشمند و بدون قطعی
  • تسویه حساب بسیار سریع
  • سازگار با انواع پلتفرم ها و زبان های برنامه نویسی
  • روش های متنوع پرداخت
  • امکانات پرداخت در شبکه های اجتماعی
  • امکانات پرداخت آسان برای وبالگ ها و وب سایت ها
  • صفحه پرداخت شخصی ، با پروفایل پیکچر و آدرس اختصاصی برای افراد

در ادامه با تعاریف ، انواع درگاه ها ، روش اتصال به نکست پی و ارسال یک تراکنش و نمونه کد های اتصال ، آشنا می شویم .

تعاریف و واژه ها

در این راهنما ، از واژگانی استفاده شده است که بهتر است با مفهوم و منظور دقیق آن واژگان آشنا شویم :

  1. پذیرنده : شخصیت حقیقی یا حقوقی ای که در وب سایت نکست پی ثبت نام کرده است و اقدام به دریافت خدمات پرداخت آنالین نموده است ، از این پس (( پذیرنده )) خوانده میشود .
  2. پرداخت کننده ( یا خریدار ) : کاربری که از طریق نکست پی و درگاه های بانکی متصل ، اقدام به پرداخت وجه به پذیرنده می نماید ، (( پرداخت کننده )) یا (( خریدار )) نام دارد .
  3. درگاه عامل : عاملیت اصلی اجرای عملیات پرداخت ، هر کدام از شرکت های پرداخت الکترونیک که دارای مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسالمی ایران و شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت ”شاپرک“ هستند و طرف قرارداد با نکست پی هستند و عملیات پردازش تراکنش ها تحت شبکه شتاب و بانک ها را انجام میدهند ، از این پس ”درگاه عامل“ خوانده میشوند . به طور مثال شرکت های پرداخت الکترونیک سامان کیش ، به پرداخت ملت ، سداد ، ایران کیش ، مبناکارت آریا ، پرداخت الکترونیک پارسیان ، پاسارگاد و … همگی ((درگاه هایعامل )) خوانده میشوند . الزم به ذکر است که عالوه بر این ها ، سایر شبکه های بین المللی ای که ممکن است در نکست پی فعال شود ، مانند وبمانی ، اسکریل ، پی پال ، ویزا ، مستر ، بیت کوین ، پرفکت مانی و … نیز به عنوان (( درگاه عامل )) شناخته میشوند .
  4. شاپرک : نام اختصاصی شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت است که به عنوان مجری و رگوالتوری اجرای عملیات پردازش تراکنش های مبتنی بر (( کارت های شتاب )) در بانک مرکزی جمهوری اسالمی ایران تعیین شده است .
  5. نکست پی : تمامی بستر ها ، تجهیزات ، امکانات و خدماتی که در وب سایت های IR.NextPay و ORG.NextPay ارائه و فراهم شده است ، مجموعا به طور کلی در این سند ، با نام ((نکست پی)) شناخته میشود .
  6. کلید مجوز دهی : برای هر کدام از درگاه هایی که پذیرنده از نوع (( مستقیم )) و (( غیرمستقیم )) در نکست پی ایجاد میکند یک کلید شناسایی و اتصال ، تعریف میشود . این کلید در همه جا با عنوان KEY_API شناخته میشود . این کلید تعریف کننده ی این است که تراکنشی که قرار است انجام شود ، مربوط به کدام درگاه و کدام پذیرنده است و بدون این کلید امکان ایجاد یا اعتبار سنجی تراکنش ممکن نیست .

در این مقاله در مورد مقدمه راهنما API درگاه پرداخت نکس پی صحبت شد در مقاله بعد در مورد انواع سرویس درگاه پرداخت API نکست پی توضیح میدهیم.

برای دریافت فایل کامل راهنما روی این لینک کلیک کنید

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *