آموزش استفاده API نقشه آنلاین گوگل

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

روش استفاده وب سرویس نقشه آنلاین گوگل

در مقاله قبل در مورد دریافت کلید وب سرویس نقشه گوگل در وردپرس  توضیح دادیم در این مقاله در مورد آموزش استفاده API نقشه آنلاین گوگل توضیح خواهیم داد.

شرکت گوگل نقشه آنلاین خودش را با استفاده از API در اختیار طراح وب سایت برای استفاده در وب سایت ها و هر نرم افزاری قرار میدهد که برای هر کدام به شیوه های خاص ابزاری قرار داده در زمینه وب امروزه هر ساتی در صورت نیاز به استفاده از این ابزار نقشه در سایت خود در اولین اقدام به سراغ نقشه آنلاین و بروز گوگل می رود از نظر رخداد کامل و جامع هست و سرعت و خصوصیات بارزی دارد که دست برنامه نویس را باز میکند. فرض بر این است شما سایت و یا افزونه ای در اختیار دارید که از این ابزار استفاده میکند ما میخوام در یک آموزش کوتاه نحوه استفاده از این ابزار را به شما آموزش بدیم.

زمانی که برای نقشه شما api تنظیم نشده باشد با خطایی مثل ” وای! مشکلی پیش آمد. ” روبرو می شوید که در عکس زیر خطا را مشاهده میکنید

شما در ابتدا وارد اکانت جیمیل خودتان شوید.

متاسفانه به دلایل سیاسی سرویس های گوگل برای IP ایرانی محدود هست پیشنهاد میکنیم با ابزار های تغییر IP شناسه IP خودتان را تغییر دهید تا بتوانید از این سرویس استفاده کنید. پس از اجرا و فعال سازی نرم افزار تغییر آی پی خود، روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد بخش ایجاد API نقشه شوید:

بعد از ورود به حساب جیمیل میریم سر وقت ساخت API:

وارد این لینک شوید:

طبق عکس روی دکمه انتخابی کلیک کنید.

وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شوید. در این قسمت مطابق تصویر شما می بایست یک نام دلخواه برای API وارد نمایید و سپس دامنه یا دامنه های خود را می توانید ثبت کنید.

تذکر:هنگام ورود دامنه وب سایت خود دقت نمایید که دامنه خود را بدون www و یا http:// وارد کنید، در غیر اینصورت نقشه روی دامنه شما فعال نخواهد شد.

طبق عکس زیر این قسمت دکمه RESTRICT KEY را میزنید تا API برای شما ثبت و ایجاد شود.

فراموش نکنید یک مرحله دیگر باقی مانده است و مرحله آخر که باید از قسمت Library طبق عکس زیر ابزار های مورد نظر را فعال کنید تا سرویس به صورت کامل بر روی سایت شما قابل استفاده باشد.

سرویس های زیر را فعال کنید:

این سرویس برای دامین های ir به خاطر تحریم مسدود شده است.

در نسخه جدید نقشه گوگل شما نمیتوانید api ها زیاد ایجاد کنید. در صورتی که یک api را حذف کنید پس از گذشت ۱ ماه از روی سایت گوگل به صورت کلی حذف میشود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *