تفاوت وب سرویس و لینک ارسال

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

تفاوت وب سرویس و لینک ارسال برای کاربرانی که قصد ارسال پیامک را از طریق پروژه و یا نرم افزار خود دارند بسیار مهم و حیاتی است. کارشناسان و برنامه نویسان فنی به خوبی از این مسئله  باخبر هستند و همین امر موجب شده است تا به راحتی بتوانند بین این دو بهترین و مناسب ترین قابلیت را انتخاب کنند.
دراین مقاله تفاوت وب سرویس و لینک ارسال را به سادگی خدمتتان توضیح خواهیم داد تا در زمان انتخاب بتوانید بهترین گزینه را استفاده نمایید :

تفاوت وب سرویس و لینک ارسال:
نوع پروژه : در صورتی که شما در حال نوشتن یک سایت به زبان برنامه نویسی خاصی باشید و یا در حال برنامه نویسی پروژه ای هستید که قسمتی از آن وابسته به ارسال و یا دریافت پیامک است شما نیاز به API و یا وب سرویس با توجه به زبان برنامه نویسی مورد استفاده خود دارید.
حال اگر شما از نرم افزاری که قبلا نوشته شده است و یا برنامه ای که قابلیت اتصال به وب سرویس را دارد استفاده می نمایید ، ارسال از لینک گزینه مناسب برقراری ارتباط وب سرویس پیامکی می باشد.
نوع اتصال : اتصال سامانه ارسال پیامک به وب سرویس از طریق نمونه کدها توسط اضافه نمودن آدرس وب سرویس به پروژه و یا برنامه انجام می شود. به صورت کلی در همان آدرس ارسال و دریافت وب سرویس نمونه های ارسال و دریافت زیادی با توجه به توضیحات و روال های مختلف ارسال وجود دارد. این در حالی است که در استفاده از لینک ارسال تنها کافیست یک خط لینک ارسال را با تمام پارامترهای مورد نیازش به برنامه و یا نرم افزار خود استفاده نمایید و به صورت کلی تنها دو شاخصه متن ارسالی در پیامک و شماره گیرنده در آن متغییر است.

البته دو حالت مورد اشاره در مقاله لزوما تنها راه شناخت انتخاب وب سرویس و یا لینک ارسال نخواهد بود. با توجه به تفاوت وب سرویس و لینک ارسال ممکن است پروژه ای مکمل هر دو حالت را برای پشتیبانی از روال کاری ارسال پیامک داشته باشد و یا دریافت پیامک از طریق لینک را با ارسال پیامک از طریق وب سرویس ادغام سازد تا تمام حالات ممکن را تحت پوشش خود قرار دهد.

از نظر خدمات دهی و یا نوع انتخاب لینک ارسال پیامک و یا وب سرویس در ماهیت کاری هیچ تفاوتی در ارسال را نخواهند داشت؛ استفاده ازهریک در بستر پروژه و یا نرم افزار خود همان ارسال پیامک مورد نظر را پشتیبانی خواهد کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *