دلیل استفاده ار API

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

چرا از API استفاده کنیم؟

در این مقاله در مورد دلیل استفاده ار API توضیح دهیم
کامپیوتر ها همه کارها را ساده تر میکنند. مخصوصا گشت و گذار در داده های بسیار زیاد که کار زمان بر و زیادی است با استفاده از کامپیوتر ها میتواند در چند ثانیه و با فشردن چند کللید انجام بشود. مثلا فرض کنید که شما یک شرکت دارید و میخواهید بدانید که یک شریک تجاری خاص، چه تعداد فاکتور برای شما ارسال کرده است. الان دو راه دارید، یا میتوانید همه پرونده های کاغذی را روی میزتان بچینید و یکی یکی همه فاکتور ها را پیدا کنید که شاید چندین ماه طول بکشد. (معمولا این صحنه رو توی فیلم ها میبینین که یکی نشسته پشت میز و تا سقف جلوش زونکن هست).

ولی راه دیگر این است که همه فاکتور ها در سیستم شما ثبت شده باشند و با نوشتن یک دستور به نام from در دیتابیس شرکت خودتان، بعد از چند دهم ثانیه همه فاکتور ها برای شما نمایش داده میشوند و میتوانید آنها را با پرینتر چاپ کنید. خب به نظر شما کدام راه بهتر است؟

اما باز هم این روش میتواند بهتر بشود. اگر همه این فاکتورها و مدارک روی یک دیتابیس (پایگاه داده) مرکزی آپلود بشوند، میتوانید یک اپلیکیشن بنویسید که به این دیتابیس دسترسی داشته باشد و همه جزئیات مشتری هایی که میخواهید را درون اپلیکیشن خروجی بگیرید. یعنی دیگر لازم نیست کدنویسی را خودتان هربار انجام بدهید. اپلیکیشن شما خودش با کدنویسی با دیتابیس ارتباط برقرار میکند و داده هایی که میخواهید را به راحتی در اختیار شما قرار میدهد. این روش بسیار سریع تر و دقیق تر از راه های دیگر میباشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *