وب سرویس مسافرتی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

API مسافرتی

در این مطلب قصد داریم در مورد وب سرویس مسافرتی یا همان API مسافرتی توضیح دهیم.

API مسافرتی برای ارائه دهندگان خدمات مسافرتی و گردشگری آنلاین

براساس گزارشی که Expedia در سال 2015 منتشر کرد، مسافران بطور میانگین، برای انجام رزرو هایشان 38 بار به سایت های مراجعه می کنند. مردم اکثرا ترجیح می دهند رزرو خود را از طریق سیستم های “همه در یک مکان” رزرو کنند. زیرا این سیستم ها به تمامی نیازهای مسافرین در یک زمان پاسخ داده و برای آنان راحت تر است. از این رو بازاریابان صنعت گردشگری در جستجوی راه حل هایی هستند که بتوانند از طریق اشتراک گذاشتن اطلاعات با یکدیگر، نیازهای مسافرانشان را در روی یک وب سایت ، برآورده سازند. مترادف این ارتباط رو به رشد در اصطلاح فن آوری، API مسافرتی نامیده میشود

انواع اصلی API های سفر و نحوه کار آنها

همانطور که در مقدمه گفته شد، این ارتباط رو به رشد در اصطلاح فن آوری، API نامیده می شود. برنامه های رابط برنامه نویسی، موجب ایجاد جریان داده ها و قابلیت ها اتصال بین محصولات نرم افزاری مختلف می شود.

APIها برای توسعه دهندگان به عنوان پنل کنترل و به منظور پیوند اجزای نرم افزاری مختلف بدون source code ها کار می کنند.

حال سوال اساسی این است که ، APIها برای صنعت گردشگری چه می کنند؟

فرض کنید اگر شما مالک یک هتل باشید، می توانید مشتریان خود را با استفاده از یک موتور رزرو اتاق با ارائه دهندگان خدمات اجاره اتومبیل محلی، پیوند دهید. این کار ممکن است یک کمیسیون اجاره اتومبیل در جیب شما قرار دهد یا با حذف زمان جستجو در وب برای اجاره یک خودرو، کارمشتری خود را آسان تر کنید.

مهم ترین نوع API ها در صنعت گردشگری و اطلاعات

GDS APIs
اطلاعات پرواز: مسیرها، قیمت هواپیما، تاخیر، رتبه بندی
API رزرو اتاق هتل ها
اجاره خودرو

بسته های سفر، تور

برای آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، تمام این جنبه ها در برنامه کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. اما برای ارائه دهندگان خدمات مسافرتی محلی ، این فهرست ممکن است کوتاه تر باشد.

انتخاب API مناسب باید هم بر اساس تجزیه و تحلیل و بررسی راه حل های رقابتی موجود، و هم از نطر تجاری و هم فنی صورت پذیرد.

و مهمترین سوال شما باید این باشد که، اصلا برای محصولتان نیاز به API دارید یا خیر. گاهی ممکن است راه کار white label برای مورد شما مناسب باشد.

شرکت کانکتوتا با ارائه API ها و مشاوره در زمینه راهکارهای فن آوری اطلاعات، راهنمای آژانس های مسافرتی در جهت توسعه کسب وکارشان است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *