پروتکل های وب سرویس

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

انواع پروتکل های وب سرویس

در این مطلب قصد داریم در مورد پروتکل های وب سرویس توضیح دهیم

وب سرویس(Web Service) نرم افزار یا قطعه کدهایی است که در بستر وب کار می کند و از طریق پروتکل های استاندارد نظیر Http به ارسال و دریافت Data با نرم افزارهای دیگر ارتباط بر قرار می کند

وب سرویس(Web Service) نرم افزار یا قطعه کدهایی است که در بستر وب کار می کند و از طریق پروتکل های استاندارد نظیر Http به ارسال و دریافت Data با نرم افزارهای دیگر ارتباط بر قرار می کند.
Extensible Markup Language- XML
یکی از روش های استاندارد انتقال دیتا به شیوه XML می باشد که صرفا در قالب متن انجام می شود و هیچگونه شکل را انتفال نمی دهد و استفاده از XML صرفا برای انتقال اطلاعات بین وب سرویس ها به کار می رود. نرم افزار هایی که وب سرویس را شناسایی می کنند می توانند بدون سیستم عامل خاصی به اطلاعات داخل فایل XML دسترسی داشته باشد.

Simple Object Access Protocol- SOAP
یکی از روش های استاندارد دیگر SOAP می باشد که عامل ایجاد ارتباطات میان نرم افزار ها و وب سرویس ها می باشد. عموما ارتباطات از طریق پروتکل امن Http انجام می شود.

Web Service Description Language- WSDL
یک استاندارد دیگر وب سرویس WSDL می باشد. هر وب سرویس یک فایل WSDL دارد که توصیف یا نحوه کار وب سرویس را انجام میدهد که به صورت یک فایل متنی به نرم افزار می گوید که وب سرویس مد نظر چه ورودی و خروجی برای دریافت و ارائه دارد. این استاندارد برای خود نرم افزار تولید می شود و ارتباطی با کاربران ندارد.
اطلاعات بیشتر

Universal Description, Discovery and Integration- UDDI
با بهره گیری از استانداردUDDI می توان وب سرویس ها را در اینترنت ثبت و جستجو نمود. UDDI یک فایل متنی می باشد که مبتنی بر XML می باشد که شرکت ها در آن وب سرویس های خود را معرفی می نمایند و اجازه دسترسی عمومی یا اختصاصی ان را مشخص کنند.
اطلاعات بیشتر 

ویژگی های وب سرویس :
عدم وابستگی به سیستم عامل ها

عدم وابستگی به زبان برنامه نویسی

تسهیل در ایجاد ارتباط بین نرم افزارها

سهولت انتقال اطلاعات بین نرم افزارها

امکان ارائه سرویس تحت وب بر روی وب سایت های دیگر

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *