کاربردهای API در بخش بانکداری

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

نقش API در بانکداری

در این مطلب در مورد موضوع کاربردهای API در بخش بانکداری توضیح خواهیم داد

مدت زمانی زیادی طول کشید تا مؤسسات مالی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مالی استفاده از API های بانکی پی ببرند ولی اخیراً مؤسسات مالی دست‌به‌کار شده و چندین بانک پروژه‌هایی را در این حوزه در دستور کار قرار داده و یا راه‌اندازی کرده‌اند. کریستین مویر، مدیر موسسه پژوهشی «گارتنر»، پیش‌تر عنوان کرده بود که «بانک‌ها برای حفظ سودآوری و کارایی خود در زنجیره ارزش خدمات مالی باید خود را تغییر دهند.» از نظر مویر تا زمانی که بانک‌ها به عملکردها بها می‌دهند، انعطاف‌ناپذیر و منفعل باقی خواهند ماند. او برای گذشتن از این مانع، استفاده از API ها را پیشنهاد کرده و می‌گوید: «این مسئله امکان ارائه خدمات متناسب با شرایط روز را به بانک‌های می‌دهد».

API ها یا (رابط‌های برنامه‌ریزی عملکرد) مجموعه‌ای از قوانین هستند که عملکردها (اپلیکیشن‌ها) با پیروی از آن‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به‌عنوان یک رابط میان برنامه‌های مختلف عمل کنند. API ها علاوه بر دیگر فواید و مزیت‌ها، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کنند؛ از طریق API ها می‌توان به شکلی نسبتاً ارزان و ساده، داده‌های یک اپلیکیشن را در یک پلتفرم یا سرویس دیگر پیاده‌سازی کرد. این فناوری هم چنین برای سرویس‌های ارائه شده، ارزش‌افزوده به ارمغان می‌آورد.

از دیگر سو، شاهد حرکتی کند از مقوله «آرمان شهر فناورانه» به مقوله «سناریوی تجاری عملی» هستیم؛ اگر بخواهیم واژگان فرانسیسکو گونزالز، رییس و مدیرعامل BBVA در آخرین کنگره جهان موبایلی را به‌کارگیریم، باید از آینده‌ای سخن بگوییم که در آن بانک‌ها به «شرکت‌هایی نرم‌افزاری» بدل شده‌اند. منظور او تبدیل شدن یک سیستم مالی به یک اکوسیستم دیجیتالی به هم متصل است؛ اکوسیستمی مقاوم در برابر نوسانات که می‌تواند با توسل به پلتفرم‌های طرف سوم، بازارهای چندگانه را در اختیار بگیرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *