وب سرویس اس ام اس REST

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

وب سرویس اس ام اس REST

در این مطلب در مورد وب سرویس اس ام اس REST صحبت خواهیم کرد.

فناوری هوشمند با ارائه وب سرویس پیامک REST برای کاربران امکان ارسال و دریافت پیامک و برای برقراری تماس اینترنتی را مهیا می کند.

 

REST یک معماری برای طراحی برنامه‌های شبکه است که ترکیبی از چند معماری مبتنی بر شبکه می‌باشد و محدودیت‌هایی جهت تعریف یک واسط اتصال یکنواخت برای آن درنظر گرفته شده است.

 

REST مخفف  Representational State Transfer “انتقال بازنمودی حالت” است.

 

به جای استفاده از مکانیزم های پیچیده ای مانند CORBA، RPC یا SOAP برای اتصال ماشین ها ، ازHTTP ساده برای برقراری ارتباط بین ماشین‌ها استفاده شود.

 

شش مدل REST برای معماری برنامه‌های شبکه تعریف می شود : کلاینت سرور (client-server) باشد. بدون حالت (stateless) باشد. قابلیت cache داشته باشد. (cacheable) سیستم لایه‌بندی شده (layered system) داشته باشد. واسط یکنواخت (uniform interface) داشته باشد. دارای قابلیت کد در صورت نیاز (code on demand) باشد.  به سیستمی که این شش مدل را رعایت نماید، RESTful می‌گویند.

برنامه نویسی REST جایگزینی مناسب برای وب سرویس‌ ها است.

RESTful روشی برای ایجاد، خواندن، آپدیت نمودن و یا حذف اطلاعات بر روی سروری است که از HTTP call های ساده استفاده می کنند. در واقع REST یک مدل طراحی برای برنامه های شبکه ای می باشد که ارتباط بین دو سیستم (client-server) را توسط یک پروتکل (مانند http، smtp، ftp و …) ایجاد می کند. برنامه های بر پایه این روش/معماری، ReSTful application نامیده می شوند، چرا که فقط با request های CRUD (مخفف create update read delete) پروتکل واسط، با هدف تعامل برقرار می کنند.

وب سرویس ارسال اس ام اس REST

یکی از روش های ایجاد رضایتمندی برای کاربران سامانه پیامک ایجاد روش ها مختلف برای ارسال پیامک می باشد که وب سرویس یکی از این روش ها است. استفاده از تکنولوژی SOA یکی از این روش ها می باشد که به منظور بهبود و توسعه عملکرد سیستم این وب سرویس ها بصورت REST هم طراحی و پیاده سازی می شود. با این روش به صادگی می توان با سامانه ارتباط برقرار کرد و اقدام به ارسال پیامک نمود.

لازم به ذکر است که فعال سازی وب سرویس به صورت کاملا رایگان انجام می گردد و هیچ گونه وجهی برای این منظور از شما کاربران عزیز دریافت نخواهد شد.

بعد از فعال سازس وب سرویس و شارژ سامانه می توانید عملیات پیاده سازی و تست اولیه را آغاز نمایید. ضمنا نمونه کد های استفاده از وب سرویس برای زبان های برنامه نویسی مختلف از سامانه قابل دریافت است. در صورت بروز هرگونه مشکل در استفاده از وب سرویس با ما در تماس باشید

مزایا و کاربرد وب سرویس ارسال پیامک

ارسال پیامک از نرم افزارها (حسابداری، انبارداری،…..) برای ارتباط با مشتری
ارسال پیامک از سایت های مختلف
ارسال پیامک کد فعال سازی برای مشتریان جدید سایت ها
ارسال پیامک فراموشی رمز عبور برای کاربران سایت
ارسال پیامک های مناسبتی از سایت و نرم افزار
ارسال پیامک از طریق دستگاه های حضور و غیاب
ارسال پیامک ورود و خروج دانش آموزان به والدین
ارسال پیامک ورود به سیستم بانکداری اینترنتی به مشتریان موسسات مالی و بانک ها
ارسال پیامک واریز و برداشت وجه ویژه موسسات مالی و بانک ها
ارسال پیامک های هشداری از سایت ها و نرم افزارها
ارسال پیامک های یادآوری از سایت و نرم اقزار

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *